zondag 9 augustus 2015

Op bestelling (1)

Een van de dingen waar we trots op zijn bij Studio in de Haak, is dat we (bijna) alles kunnen maken, zoals de klant het wil. Dus wil je die muts, maar dan in het blauw, of dat beestje, maar dan met andere oortjes? Dat kan! En heb je een heel wild idee, dan noemen wij dat een uitdaging en gaan die graag aan.

Maar dat wil niet zeggen dat ik altijd heel veel zin heb in een opdracht. Soms heb ik gewoon weinig tijd, of juist zo'n zin mijn eigen idee uit te voeren, of soms is zo'n opdracht gewoon niet iets wat ik zelf zou kiezen om te maken.

Zo'n opdracht die eigenlijk niet uitkwam, kreeg ik begin van het jaar: een Minion-muts voor een kind. De andere dames hadden al opdrachten, dus ik besloot dat ik maar even door moest zien te haken en dat het dan net in mijn schema zou moeten passen. Zo ver ging het ook goed, maar toen paste de muts niet. Tja, kan gebeuren, maar het kwam mij slecht uit. Ik ging dus als de sodemieter weer aan de slag, en had muts nr. 2 al bijna af, toen er nog een verzoek kwam om hem in een andere steek te maken, terwijl de drukte ondertussen in alle hevigheid was ingeslagen. Ik raakte er lichtelijk gestresst van, maar begon nogmaals opnieuw en heb uiteindelijk wel een Minion-muts verkocht, een Minion-muts om te verkopen én nog een gele muts die nog iets moet worden - een kuikentje, denk ik. Als het winterseizoen start, ga ik er toch nog blij mee zijn :)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten