dinsdag 4 augustus 2015

Harembroekjes voor baby's

Haha, ik dacht ik zoek dat bericht van die vorige harembroekjes even op om te linken, maar dat bericht had ik nog niet geschreven... 

Voor het dochtertje van vrienden en voor mijn jongste nichtje maakte ik in december een harembroekje. Ik had schattige stofjes gekocht, maar allebei met een printje dat een boven- en onderkant heeft, dus ik moest twee driehoeken knippen in plaats van een vierkant. Dat knippen ging met behulp van een plattegrond van Chania, want het moesten natuurlijk wel gelijke driehoeken worden. 


Ik hield dus ook driehoeken stof over, maar dan met de punt naar beneden, en omdat ik de stofjes zo leuk vond, zocht ik iets dat ik van zo'n driehoek kon maken. Ik herinnerde me dat ik ooit ergens toffe driehoekige slabbetjes had gezien, en vond hier een patroon. 


Toen nog even een duik in de stoffenmand voor een bijpassend stofje voor de achterkant van de slabbetjes en een taillebandje en tadaa... twee hippe dametjes.



















Nichtje (en haar moeder) was blij met haar broek, dus toen haar verjaardag eraan kwam, informeerde ik of ze er nog een paar wilde. Mama mat een broek op (baby opmeten bleek geen doen) en tante Judith kroop nog maar weer eens achter de naaimachine: 















De broekjes zijn gemaakt volgens mijn eigen patroon, maar dan klein en in een stretchy stofje met een stukje tailleband als enkelboordjes. De maat komt niet zo nauw, dus het is gewoon een beetje meten en rekenen op basis van de tailleomvang en beenlengte. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten