donderdag 29 december 2011

Foggy the Frog

Hij zat al een tijdje in mijn hoofd als haakproject, de kikker van de nieuwste cd van de Modena City Ramblers (juist, u kwam ze hier ook al eens tegen). Deze week besloot ik dat ie er toch maar eens uit moest komen, ook al is hij voor mijn doen tamelijk ingewikkeld van model (ehm ja, zo simpel werk ik normaal, dat dit al ingewikkeld is!). Ik roep altijd zo hard dat ik van uitdagingen houd, dus hup! Ik ging aan de kikker.  Bovendien vond ik dat hij net als zijn voorbeeld verschillende poses moest kunnen aannemen, dus ik ging ook nog experimenteren met pijpenragers. Wat een innovaties zo op de valreep van het jaar...

Gisteravond was hij klaar op de poten na en stuurde ik op Facebook de vraag naar de bandleden hoe de kikker eigenlijk heette, want dat was ik nog nergens tegengekomen. Het beest moet een naam hebben, toch? Vanochtend, toen ik net aan de poten begon, kwam er antwoord: 'We hebben hem geen naam gegeven, wil jij dat doen?'.
Terwijl ik, trots op deze eer, op volle snelheid kikkerpoten haakte, zag ik onder mijn vraag  suggesties voor namen verschijnen, maar ik besloot mijn eigen creatie in ieder geval de naam te geven die ik inmiddels in mijn hoofd had: Foggy. Genoemd naar de mist van Modena en Ierland, de zweverigheid van een kikker die op het dak van de wereld ('Sul tetto del mondo') mediteert en het dromerige titelliedje van de cd.




Toen ik de foto op de Studio in de Haak pagina postte, kwam al snel de eerste reactie uit Italië: 'Foggy Rulez!!' Wat was ik trots... een mooie afsluiting van het haakjaar 2012!

Rest mij nog jullie allemaal een heel leuke oud en nieuw te wensen; volgend jaar zie ik jullie graag weer terug op Tussen HAAKjes!


PS: wellicht een goed voornemen: stuur voor 15 januari een ontwerp in voor de Studio in de Haak ontwerpwedstrijd en win een (POPPETJE) of een muts of... ontworpen door jou (of je kind!) en handgemaakt door ons.
Grijp dus je kans en laat je favoriete huisdier of vriendje, je mooiste tekening of je ideale muts haken! Om mee te doen hoef je alleen je ontwerp te mailen naar studioindehaak@hotmail.com.

1 opmerking:

  1. Foggy is wel een erg goed gelukte look-a-like, heb je geweldig gedaan! En dan nog zo'n gaaf compliment; beter kan haast niet.
    Ik hoop van harte dat 2012 net zo'n creatief jaar voor je wordt als 2011! Ook dan kom ik weer graag regelmatig bij je neuzen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen