zondag 25 december 2011

Kerst in huize Judith

Kerst viel laat dit jaar hier. De twee weken voor de vakantie waren simpelweg te druk om de kerstboom en andere versiersels te doen, vooral ook omdat er daarvoor toch echt even opgeruimd en schoongemaakt moest worden. Uiteindelijk stond op kerstavond om half tien de boom in een keurig opgeruimd huis, en eigenlijk voelde ik me daardoor veel kerstiger dan normaal.

Kerstversiering is voor mij vooral jeugdsentiment. Vroeger mochten mijn zusje en ik elk jaar een kerstbal uitzoeken, met als resultaat natuurlijk afschuwelijk lelijke dingen in de kerstboom :) Ik doe het nog steeds, elk jaar kies ik iets nieuws uit, wat tot nu toe resulteerde in deze prachtige collectie:


Zoals je ziet heb ik een voorkeur voor houten engeltjes en vogeltjes. De aanwinsten van dit jaar zijn de roze-grijze kat (gekregen van mijn moeder), de gehaakte zilveren sterretjes (gemaakt) en het rode kerstboompje (gekocht). Mijn kerstboom is na 4 jaar niet echt briljant meer van model, dus heel smaakvol is het allemaal niet, maar ik word er heel gelukkig van.

Meer kerstig jeugdsentiment dat me blij maakt:

Een moderne kattenversie van het tingelding-met-engeltjes-om-hoofdpijn-van-te-krijgen dat we vroeger zo geweldig vonden, vorig jaar gekregen van mijn moeder:



De kerstmankandelaar die altijd mee ging om op school op mijn tafeltje te staan:



En natuurlijk de kersttrollen:



Fijne kerst iedereen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten