donderdag 17 februari 2011

De eerste Granny Squares

Na de eindeloze sjaal en de grote beer (beide af; het patroon van de sjaal komt volgende week, dan heb ik vakantie en tijd om het uit te typen) heb ik weer tijd voor een ander groter project. Ik wilde al een tijd een kussenhoes maken voor een kussen dat hoesloos is, gewoon voor de gezellig op mijn bed. Ik moest nog wol verzamelen, maar die kwam uiteindelijk uit zichzelf naar me toe. Wendy voorzag me van mooie roze en mijn moeder kreeg van iemand een verzameling wol die ze naar mij doorschoof, met daarin ook fantastische retro geel en oranje. Het enige wat ik nog moest kopen was wit, en dat is natuurlijk niet zo moeilijk. Dus van de week kon ik lekker aan de slag en ik heb inmiddels al twee vierkantjes:



Maar waarom nu zo nodig roze, oranje, geel en wit? Omdat het kussen natuurlijk wel bij mijn behang moet passen!



Zo, nu weet de hele wereld hoe mijn slaapkamer eruit ziet...

Maar goed, een nieuw project is van start, mede mogelijk gemaakt dus door Wendy, mama en de Flow, want daarin vond ik het patroon voor granny squares. Voor wie er ook aan wil, op de site van Sarah London, een hele hippe haakdame, vind je de beschrijving.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten