dinsdag 29 april 2014

Recirkelrok

Een van de dingen die je goed bij de kringloop kunt scoren, is oud beddengoed. Vroeger was het beddengoed namelijk fantastisch, met prachtige hippiebloemetjes. Nadeel is wel dat vroeger het beddengoed ook heel lang meeging, en het dus vaak versleten stofjes zijn. Maar als je de goede stukken pakt, is het nog goed te gebruiken. Ik maakte al eens een topje uit een kussensloop en versierde ook mijn stuurmoffen met een stukje sloop.

Dit keer maakte ik een cirkelrok uit een dekbedovertrek. Van de instopstrook maakte ik al eens een poppenjurkje en randjes voor tasjes. Ik nam voor mijn rok de bovenkant van het voeteneinde, want daar was de stof het minst versleten. Ik maakte de rok zoals de vorige, die je hiernaast ziet, maar dan zonder rits en met een rekbare tailleboord eraan. Voor de variatie en voor de lui :)
Ik werkte de zoom weer af met een bandje en maakte er bovendien een simpel wit onderrokje bij (waarvoor ik de stof ook bij de kringloop scoorde), want het is een dun stofje. Ik had gedacht dat het patroon een grappig random effect zou geven (mijn ruimtelijk inzicht kreeg het niet voor elkaar het echt te voorspellen), maar in plaats daarvan werd het heel sjiek alsof het zo bedoeld is: ook goed! :)

Nu nog die lila petticoat die al jaren ligt te wachten, voor onder beide cirkelrokken en inmiddels ook een gekochte jurk. Wie weet deze vakantie nog....


1 opmerking:

  1. He, leuk, ik ben ook met zo'n project bezig :) Maar dan van een ovalen tafelkleed, nog iets makkelijker knippen ;) Leuk ook deze, met boord!

    BeantwoordenVerwijderen