woensdag 5 februari 2014

Fluormuts en granny squares

Ik kwam een week of 2 geleden een skileraar in opleiding tegen met een grijze en bovendien kapotte muts. Ik vond dat dat niet kon, en wist bovendien dat hij wat ik maak vaak wel leuk vindt, dus ik zei: 'Moet jij geen coole muts?' en hielp mezelf aan een opdracht, terwijl het net zo goed uitkwam dat ik die niet had. Een opdracht bovendien die af moest voordat hij ging skiĆ«n, natuurlijk. Op Facebook of de SidH-blog zag je misschien de sneak peek al voorbij komen.

Het verzoek was simpel: allemaal felle kleurtjes, van dikke wol en met een pompoentje. Zo gepiept, zou je zeggen. Het punt was, dat ik wel felle kleurtjes had, maar niet van dikke wol. Ik besloot dus dubbeldraads te werken met Bravo, met beide uiteindes van de bol. Als je dat dan tactisch aanpakt, is er niet zoveel aan de hand, maar ik deed het maar zo met 6 verschillende kleuren en besteedde vervolgens ongeveer evenveel tijd aan wol uit de knoop halen als aan het haken zelf. Bovendien besloot ik niet gewoon strepen, maar random afwisselende kleurtjes te doen. Dat klinkt makkelijk, maar geloof me: voor een random effect moet je het behoorlijk uitkienen!

Ik ging verder voor over the top doch stijlvol en maakte in het kader van dat laatste de bovenkant en de rand zwart. De rand haakte ik in vasten, terwijl de rest van de muts in stokjes is. Voor de pompon gebruikte ik een pomponmaker.



Gister maakte ik hem af en vanmorgen zette ik de pompon erop, zodat hij morgen al mee kan naar de sneeuw! En toen ik toch bezig was, haakte ik ook die laatste drie granny squares. Die moeten ook nog aan elkaar en ik moet nog een geschikte sloop vinden om ze op te maken, maar ik kan nu wel eindelijk met 2014 beginnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten