vrijdag 24 januari 2014

Babyspul

Voor de verjaardag van mijn zusje, die een (superschattig!) klein meisje en de tweede op komst heeft, maakte ik praktische babyspullen. Zus zit op pinterest, dus ik kreeg keurig links naar tutorials aangeleverd, vroeg naar kleurwensen en dook vervolgens de lapjesmand in.

Ik koos voor de drool pads voor de draagzak het stofje waar ik deze rok van maakte en zocht er een bijpassende handdoek bij voor de badstof binnenkant. Voor het tussenlaagje (niet te zien) gebruikte ik een stuk pijp van een oude flanellen pyjamabroek en ik maakte lusjes van dun klimtouw waar ik een armbandje van knoopte op een scoutingkamp.



Daarnaast maakte ik een bandje ('diaper strap') om luiers, je pakje doekjes etc. bij elkaar te houden en zo je luiertas wat overzichtelijker te maken. Ik volgde deze tutorial, maar verving de saaie binnenkant door een vrolijker stofje en zette de stofjes aan elkaar door ze met de goede kant op elkaar precies in het midden op elkaar te naaien en die naad als middenvouw te pakken (met ruitjesstof gaat dat makkelijk!). Het lila ruitje met kersen stamt nog van de rok achter deze blog (dat stofje is goed gebruikt!) en de ruitjes zijn eigenlijk voor een project dat maar geen vorm wil krijgen en verdwijnen waarschijnlijk langzaam in andere projecten... Ten slotte zette ik er twee knoopjes op die ik laatst op de lapjesmarkt scoorde.




Aangezien ik binnenkort weer eens een serieus naaiproject ga starten (met een patroon!), nam ik bewust de tijd om nauwkeurig te werken en braaf te doen wat de beschrijving zei, wat resulteerde in de wat verbaasde opmerking van mijn moeder: 'Wat netjes! Voor jouw doen.' Dankuwel... :D

Vandaag kwamen de foto's van mijn maaksels in actie uit Amerika: het past, het werkt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten