zondag 29 september 2013

LMP en de markt in IJsselstein

Het plan was een blauw broertje van Charlie mee te nemen naar het Wereld- en kunstfestival in IJsselstein vandaag, maar ik was niet zo fit deze week en besteedde alle zorgvuldig vrijgeplande haaktijd aan slaap. Er ligt dus nog steeds maar een klein stukje helikopter op de bank hier.

Gistermiddag bedacht ik dat ik nog wel wat tijd had en misschien nog een snel last minute project kon maken, om tenminste één nieuw product op de kraam te hebben (want Charly was al vóór de markt verkocht). Mijn gedachtegang liep als volgt: ik kan wel een pompoentje haken (ik was in winkels geweest en had halloweenspullen gezien) - oh, m'n moeder heeft mijn oranje katoen te leen - oh, ik heb nog wel oranje Bravo, daar kan ik wel een grotere pompoen mee maken - oh, ik kan ook wel een pompoenmutsje voor een baby maken. Dus dat deed ik. Er hebben een paar mensen mee in de handen gestaan, maar hij is nog te koop!



En de markt? Die was leuk. Het was prachtig weer (al ging de wind soms wel hard en moesten we de (POPPETJE)flat in de gaten houden), de muziek was goed, er was lekker eten en er was veel te doen voor de kinderen. We verkochten niet superveel dit keer, maar we verkochten wel leúk: een meisje dat een uilenmuts opzette die zo goed bij haar jas kleurde, dat niet kopen geen optie was (en zo dacht mams er ook over!) bijvoorbeeld, mensen die duidelijk blij waren met hun (POPPETJE) (dat geeft ons altijd het gevoel dat ze goed voor onze 'kinderen' gaan zorgen) en voor het eerst deden we ook aan ruilhandel met andere verkopers. En het was supergezellig: met elkaar achter de kraam, bekenden die langskwamen of ook stonden, mensen die zelf ook haken of gewoon even gezellig bleven kletsen. Een foto van onze kraam vind je op facebook, waar je trouwens ook mee kunt doen met onze wedstrijd: ontwerp je eigen muts en win hem! En als je niet wint, houd ons dan vooral in de gaten en kom er bij de kerstmarkt eentje halen. Wij kijken er nu al naar uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten