vrijdag 6 januari 2012

Ik ging op reis en ik nam mee...

...een heel klein gebloemd koffertje met een paar kleren, een paar toiletspullen en maar liefst drie (POPPETJE)s. De eerste hebben jullie al gezien, dat is mijn eigen Foggy. De reis ging namelijk naar Modena om het nieuwjaarsconcert van de Modena City Ramblers mee te maken en Foggy wilde natuurlijk zijn helden ontmoeten! Dat is overigens gelukt, Foggy werd herkend en enthousiast begroet.




Het tweede (POPPETJE) dat mee ging was Bananana. In Italie bestaan er namelijk niet van die banaanvormige beschermers voor je banaan, en die wilde Francesco graag hebben. Geen probleem, we namen er een mee en ik haakte er een fluoriserende banaan in en deed er een mooi paars glimpapiertje om. Het cadeau viel in de smaak, getuige ook het feit dat zijn vriendin al op de hoogte bleek te zijn toen we hem later toevallig tegenkwamen met haar en de enthousiaste vermelding in zijn facebookstatus, waar doorgaans toch vooral mensen afgekraakt worden.



Het derde (POPPETJE) was ook een cadeautje, voor Marjolijn, de vriendin met wie ik op reis was. Voor het nieuwe jaar gaf ik haar een beschermengeltje, of, met een songtekst van onze favoriete band: 'un angelo bianco seduto vicino alla finestra' (een witte engel die dicht bij het raam zit).



















 En met twee (POPPETJE)s en vooral een 'portabanana' minder, pasten er in mijn ieniemienie koffertje nog een paar cd's, boeken en een dvd bij: die nam ik weer mee terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten