donderdag 14 april 2011

Look into your eyes...

Ik liet al eerder zien aan de hand van beer Wout hoe belangrijk een gezicht is voor een (POPPETJE). Meestal maak ik het gezichtje als laatste en pas als dat erop zit, kun je zien wat voor een karakter het is, en in veel gevallen zelfs of het een jongetje of een meisje is. Soms klopt het precies met wat ik in mijn hoofd had, soms blijk ik een heel ander beest gemaakt te hebben dan ik dacht, altijd weer spannend!

Vooral de oogjes zijn belangrijk, vind ik. Voor het liefste effect zet je ze vrij ver uit elkaar en laag in het gezicht, net als bij baby's. Kraaloogjes zijn altijd schattig, dus die gebruik ik veel.

Ronde zwarte kraaltjes:
  





Knoopjes:




En hele kleine veiligheidsoogjes (besteld bij Juf Steek):





Maar er zijn natuurlijk ook types die speciale ogen vereisen.

Zo zijn er hondenogen (ook van Juf Steek):



Kattenogen:



Vliegenogen:



Drakenogen:



En natuurlijk luiaardogen:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten