donderdag 22 oktober 2015

Crocheting with the Force

Afgelopen weekend deden we met scouting mee aan de Jotihunt, een soort enorme vossenjacht door heel Gelderland met allerlei creatieve opdrachten in thema. Het thema van dit jaar was Star Wars, en aangezien er altijd veel verkleedopdrachten zijn, besloot ik een Yoda-muts te haken.

Ik vond een patroon online, maar voor een kind. Ik gebruikte daarom mijn eigen patroon voor een gestreepte muts in stokjes (dat in feite hetzelfde patroon maar dan groter is) en haakte hem in effen groen. Dat ging vlot genoeg. Voor de oren gebruikte ik de vergroting die iemand in de comments op het patroon heeft gepost. Onder het haken keek ik de 6 Star Wars films, maar ze waren regelmatig te spannend, waardoor ik vergat te haken. Na twee trilogieën was mijn muts bijna klaar... Toen hij af was, besloot ik dat er toch ogen op moesten en toen klaar Yoda was!

Last weekend our scout group participated in the 'Jotihunt', a big game played all over the Gelderland province with a lot of creative activities to gain points. This year's theme was Star Wars, and since there is always a lot of dress up involved, I decided to crochet a Yoda beanie.

I found a pattern online, but in toddler size. So I used my own pattern for a striped beanie in double crochet stitches instead (which is in fact the same pattern but bigger) and made it all green. That went fast enough. For the ears I used the bigger sized conversion someone posted in the comments of the pattern. While crocheting, I watched all 6 Star Wars movies, but they were a bit too interesting at times, which made me stop crocheting every now and then. After two trilogies my beanie was almost finished... When it was done, I decided it did need eyes and then finished Yoda was!





Ik stapte ook nog achter de naaimachine voor dit weekend, daarover later meer.
I also got behind the sewing machine for this weekend, more about that later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten