zaterdag 3 november 2012

In de keuken

Ik stond een avondje in de keuken vanavond. Eerst om een grote afwas weg te werken na een drukke werkweek, toen om cakejes te bakken en appelmoes te maken.

Deze week is er veel gebakken in huize Judith. Ik had uit Amerika chocolate chips in twee kleuren meegenomen en browniemix, en de gelegenheden om ze te gebruiken boden zich vanzelf aan. Vorig weekend mochten de Studio in de Haak collega's bij de vergadering genieten van cupcakes met chocolate chips en gister deed ik met dank aan de toetsweek weer eens een keertje echt mee met de chocolademiddag op school en deelde brownies uit aan mijn collega's daar.

Morgen ga ik naar de reünie van de Athene-reis, die in high tea stijl wordt gehouden. Iedereen neemt wat lekkers mee en dus moest ik weer aan de bak (haha). Ik schoot deze keer uit met de witte chocolate chips en liet de bruine dus maar achterwege en maakte er vanillecupcakes van. Met Elmo erop, want dat is altijd leuk.


En de appelmoes?  Met de explorers hebben we appels geplukt en er vanalles mee gemaakt om te verkopen: project Appel. Ik had vorige week al nog een paar laatste appels meegenomen uit de voorraad op scouting, maar was er nog niet aan toe gekomen ze te verwerken. Dus toen de cakejes in de oven stonden, gingen de appels in de pan. En toen at ik warme appelmoes met vla, hmmm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten